Charakteristika studijního programu
Bakalářský studijní program Textilní marketing unikátně propojuje problematiku textilních a oděvních materiálů a technologií se znalostmi z oblasti marketingu. Cílem studia je připravit vysokoškolsky vzdělané odborníky, kteří rozumí specifickým vlastnostem, správné funkci a hodnocení kvality textilních produktů, a zároveň souvisejícím pravidlům ve vztahu k potenciálním zákazníkům (ochrana spotřebitele, správné značení apod.), ale i pravidlům marketingu a obchodních jednání. Během studia získá student nejen teoretické a praktické znalosti na dané úrovni, ale i dostatečnou flexibilitu, schopnost odborné komunikace v anglickém jazyce, přehled v technických oborech a dovednosti souhrnně označované soft skills.
Profil absolventa
Absolvent získá během studia znalosti textilních materiálů a základů textilních technologií s profilací v oblasti textilního zbožíznalství a textilního marketingu. Jeho znalosti jsou cíleně směřovány především na koncové textilní produkty, které umí identifikovat, správně označit jejich složení, definovat způsob jejich výroby, specifikovat účel a způsob jejich použití a vyjádřit jejich kvalitu. Tyto znalosti pokrývají širokou škálu textilních výrobků včetně výrobků oděvních, technických, medicínských, bytových, galanterních apod. Je schopen aplikace marketingových metod a postupů, které jsou potřebné pro prosazení textilního výrobku na trhu. Má kompetenci pro tvorbu a analýzu dotazníkových šetření v oblasti textilních produktů, které umí aplikovat i na produkty z dalších oblastí. Součástí studia jsou také další související dovednosti, jako například základní principy řízení nebo komunikativních dovedností, které směřují k vyšší flexibilitě absolventů textilní fakulty a k jejich snazšímu uplatnění na trhu práce. Koncepce strukturovaného studia umožní absolventovi pokračovat ve studiu v magisterském studijním programu, nebo odejít do praxe.
Parametry
- Program
- Textilní marketing (B0414A270001)
- Fakulta
- FT
- Typ studia
- Bakalářský
- Forma studia
- Kombinovaná
- Doba studia
- 3
- Získaný titul
- Bc.
- Jazyk
- Čeština
- Oblast
- Ekonomické obory, Strojírenství, technologie a materiály
Předměty programu Textilní marketing
1. semestr
- Fyzika (povinný)
- Matematika 1 (povinný)
- Textilní technologie 1 (povinný)
- Textilní vlákna (povinný)
- Vysocefunkční textilie (povinný)
2. semestr
- Administrativa na PC (povinný)
- Chemie pro textil (povinný)
- Matematika 2 (povinný)
- Sociologie (povinný)
- Textilní technologie II (povinný)
3. semestr
- Clothing Technology (povinně volitelný)
- Marketing (povinný)
- Odborná komunikace (povinný)
- Textile Technology (povinně volitelný)
- Textilní zbožíznalství 1 (povinný)
- Úvod do mechaniky (povinný)
- Zpracování dat (povinný)
4. semestr
- Podnikatelský projekt (povinně volitelný)
- Proseminář k bakalářské práci (povinný)
- Textilní nanomateriály (povinný)
- Textilní zbožíznalství 2 (povinný)
- Výroba oděvů (povinný)
- Základy textilní struktury (povinný)
- Zkoušení textilií (povinný)
5. semestr
- Bakalářská práce 1 (povinný)
- Certifikace a standardizace v textilu (povinný)
- Marketingový výzkum pro textilní průmysl (povinný)
- Textilní zbožíznalství 3 (povinný)
6. semestr
- Bakalářská práce 2 (povinný)
- Hodnocení komfortu textilií (povinný)
- Strategický marketing (povinný)
- Strategie prodeje textilního zboží (povinný)
- Údržba textilií (povinný)
Bez doporučeného semestru
- Dějiny textilu II (povinně volitelný)
- Estetika (povinně volitelný)
- Jazyk – Angličtina (povinně volitelný)
- Nauka o podniku (povinně volitelný)
- Odborná rozprava (povinný)
- Pletení (povinně volitelný)
- Praxe (povinný)
- Předení (povinně volitelný)
- Textilní stylistika (povinně volitelný)
- Tkaní (povinně volitelný)
- Úvod do managementu (povinně volitelný)
- Výroba netkaných textilií (povinně volitelný)
- Zušlechťování (povinně volitelný)
Přijímací řízení
Podmínkou pro přijetí je dosažení úplného středního,nebo úplného středního odborného vzdělání. Pravidla pro přijímací řízení a podmínky pro přijetí ke studiu stanoví v souladu se zákonem o vysokých školách směrnice vydaná příslušnou fakultou.
Další informace
Kontakt: Bajzík Vladimír, doc. Ing. Ph.D., vladimir.bajzik@tul.cz